Английская сказка репка. Сценарий сказки на английском языке "репка"

The Turnip

Granny: Good idea.

Grandpa: Thank you.

Granny: Can I help you?

Granny: All right!

Both: One, two, three…

Granddaughter: All right!

All: One, two, three…

Dog: Can I help you?

Dog: All right!

All: One, two, three…

Cat: Can I help you?

Cat: All right!

All: One, two, three…

Mouse: Can I help you?

Mouse: All right!

The Turnip

Grandpa: I think I"ll plant a turnip.

Granny: Good idea.

Grandpa: Now it"s time to water the turnip.

Granddaughter: I"ll help you, grandpa.

Grandpa: Thank you.

Grandpa: Now the turnip is big. It"s time to pull it out. One, two, three… Oh, the turnip is too big! I"ll call the granny. …Granny!!!

Granny: Can I help you?
Grandpa: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

Granny: All right!

Both: One, two, three…

Granny: Oh, the turnip is too big! I"ll call the granddaughter. …Granddaughter! Come here!

Granddaughter: Can I help you?

Granny: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

Granddaughter: All right!

All: One, two, three…

Granddaughter: Oh, the turnip is too big! I"ll call the dog. …Dog! Come here!

Dog: Can I help you?

Granddaughter: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

Dog: All right!

All: One, two, three…

Dog: Oh, the turnip is too big! I"ll call the cat. … Cat! Come here!

Cat: Can I help you?

Dog: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

Cat: All right!

All: One, two, three…

Cat: Oh, the turnip is too big! I"ll call the mouse. … Mouse! Come here!

Mouse: Can I help you?

Cat: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

Mouse: All right!

All: One, two, three!...Hurray! We have pulled the turnip out!

Персонажи:
Дед (Grandpa)
Бабка (Granny)
Внучка (Granddaughter)
Собака (Dog)
Кошка (Cat)
Мышка (Mouse)
Репка (роль без слов)

Можно добавить перснонажей (других домашних животных) в зависимости от количества учеников. Их реплики будут аналогичными репликам собаки и кошки.

Реквизит: костюмы персонажей, игрушечная лопата, лейка, можно использовать большое изображение репки, сделанное из ватмана и гимнастического обруча (жмите на картинки, чтобы прочитать описание).

(На сцену выходят дед и бабка.)
Grandpa: I think I"ll plant a turnip.
Granny: Good idea.
(Бабка передаёт деду лопату. Дед вскапывает землю и сажает семена, затем уходит.)

( На сцену выходят дед и внучка . Дед несёт лейку .)
Grandpa: Now it"s time to water the turnip.
Granddaughter: I"ll help you, grandpa.
Grandpa: Thank you.
( Дед передаёт лейку внучке , она " поливает " место посадки репки .)

(Внучка уходит, на сцене появляется репка, она присаживается на корточки. Затем выходит дед .)
Grandpa: Now the turnip is big. It"s time to pull it out.
(дед берётся за репку, пытается её вытянуть) One, two, three… Oh, the turnip is too big! ( дед отпускает репку , вытирает пот со лба ) I"ll call the granny. …Granny! Come here! ( появляется бабка )
Granny: Can I help you?
Grandpa: Yes, please! Let"s pull the turnip out!
Granny: All right!
(Дед берётся за репку, бабка за деда)
Both: One, two, three…

Granny: Oh, the turnip is too big! I"ll call the granddaughter. ( бабка зовёт внучку ) …Granddaughter! Come here!

( появляется внучка )
Granddaughter: Can I help you?
Granny: Yes, please! Let"s pull the turnip out!
Granddaughter: All right!


All: One, two, three…
Granddaughter: Oh, the turnip is too big! I"ll call the dog. ( внучка зовёт собаку ) …Dog! Come here!

( появляется собака )
Dog: Can I help you?
Granddaughter: Yes, please! Let"s pull the turnip out!
Dog: All right!

(персонажи берутся друг за друга, пытаются вытянуть репку)
All: One, two, three…
Dog: Oh, the turnip is too big! I"ll call the cat. ( собака зовёт кошку ) … Cat! Come here!

( появляется кошка )
Cat: Can I help you?
Dog: Yes, please! Let"s pull the turnip out!
Cat: All right!
(персонажи берутся друг за друга, пытаются вытянуть репку)
All: One, two, three…
Cat: Oh, the turnip is too big! I"ll call the mouse. … Mouse! Come here!

( появляется мышка )
Mouse: Can I help you?
Cat: Yes, please! Let"s pull the turnip out!
Mouse: All right!

All: One, two, three! (репка "выдёргивается" - встаёт с корточек в полный рост. Все радуются) ...Hurray! We have pulled the turnip out!

The Turnip

Grandpa

Grandpa: I think I"ll plant a turnip.

Grandpa: Now it"s time to water the turnip.

Grandpa: Thank you. Grandpa: Now the turnip is big. It"s time to pull it out. One, two, three… Oh, the turnip is too big! I"ll call the granny. …Granny!!!

Grandpa: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

All: One, two, three…

All: One, two, three!...Hurray! We have pulled the turnip out!

The Turnip

Granny

Granny: Good idea.

Granny: Can I help you?

Granny: All right!

Granny: Oh, the turnip is too big! I"ll call the granddaughter. …Granddaughter! Come here!

Granny: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

All: One, two, three…

All: One, two, three!...Hurray! We have pulled the turnip out!

The Turnip

Granddaughter

Granddaughter: I"ll help you, grandpa.

Granddaughter: Can I help you?

All: One, two, three…

Granddaughter: Oh, the turnip is too big! I"ll call the dog. …Dog! Come here!

Granddaughter: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

All: One, two, three…

All: One, two, three!...Hurray! We have pulled the turnip out!

The Turnip

Dog

Dog: Can I help you?

Dog: All right!

All: One, two, three…

Dog: Oh, the turnip is too big! I"ll call the cat. … Cat! Come here!

Dog: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

All: One, two, three…

All: One, two, three!...Hurray! We have pulled the turnip out!

The Turnip

Cat

Cat: Can I help you?

Cat: All right!

All: One, two, three…

Cat: Oh, the turnip is too big! I"ll call the mouse. … Mouse! Come here!

Cat: Yes, please! Let"s pull the turnip out!

All: One, two, three!...Hurray! We have pulled the turnip out!

The Turnip

Mouse

Mouse: Can I help you?

Mouse: All right!

All: One, two, three!...Hurray! We have pulled the turnip out!

На сцене стоит стол, а на нём- компьютер.

Grandfather: I am a grandfather.

I am strict and strong.

I play computer all day long.

Grandmother: I am a grandmother.

I am kind and wise.

I cook cakes, soup and rice.

Grandson: I am a grandson.

For my granddad like the sun.

I am computer-wise

And I like our granny`s rice.

Granddaughter : I am a granddaughter

Beautiful and merry

My eyes are blue like water

My lips are red like a cherry. Убегают

Grandfather: I want a turnip big and round.

I put the turnip in the ground.

Turnip: I am growing bigger and bigger. (с корточек садится на стул)

Soon I will be very sweet and very big.

I’m deep in the ground.

Don’t try me to dig.

Grandfather: Turnip! Do your best!

And we… let`s have a rest! (садится за компьютер, надевает наушники) MUSIC

Репа начинает вянуть, опускает листья

Grandmother: Hey, Granddaughter, Grandson, come and water it!

Выходит внучка и внук с лейками. Поливают. Репка растёт (встаёт со стула).

Granddaughter : Let`s pull it.

Grandson: Let`s pull it.

Тянут репку

Grandmother: Wepull it but we can’t pull it out. Hey, Grandad, come and help us!

Grandmother, Granddaughter : Grandad!!!

Grandmother: Look, my dear! Again! Let`s pull him out first!

Grandmother, Granddaughter : Тянут дедушку втроём: (вместе )

ONE! TWO! THREE! Падают на пол вместе и внучка пальцем показывает в сторону репки

Granddaughter : Look! The turnip is so big! Let`s pull it out together!

Grandfather: Дед протирает глаза. Oh, my Turnip! Скачет возле репки. Okay, we pull it out.

ВСЕ : ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t!

ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t! (утирают пот)

Granddaughter : Hey, Doggy, come and help us.

Dog : I’m Doggy, bow-wow.

I’m full of fun.

ВСЕ : ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t!

ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t! (утирают пот)

Dog: Hey, Kitty, come and help us.

CAT: I am Kitty, mew-mew-mew.

I’m not lazy and not fat

I’m a pretty fluffy cat

I like fish and meat to eat

And don’t worry about my fit.

Okay, I will help you.

ВСЕ : ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t!

ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t! (утирают пот)

CAT: Hey, Mouse, come and help us.

Mouse: I am a poor grey mouse.

I live in your house.

I go everywhere.

I am here and there.

Okay, I will help you.

(вместе ) ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t!

ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t! (утирают пот)

ONE! TWO! THREE! (репка встаёт со стула и все радуются)

Oh, yes! We did it!

Turnip: Thank you very much!

(вместе) You are welcome!

Все по очереди хвалят репку.

Granddad: It`s great!

Grandmother: It`s very tasty!

Grandson: It`s OK!

Granddaughter : It`s super!

Dog: It`s fantastic!

Cat: It`s marvelous!

Mouse: It`s lovely!

(вместе) Hurrah! Hurrah! Hurrah!

The more we get together
Together, together
The more we get together
The happier we"ll be


The more we get together
The happier we"ll be

Together, together
The more we learn (work) together
The happier we"ll be
Cause your friends are my friends
And my friends are your friends
The more we learn (work) together
The happier we"ll be
The more we play (sing) together
Together, together
The more we play (sing) together
The happier we"ll be
Cause your friends are my friends
And my friends are your friends
The more we play (sing)together
The happier we"ll be.

«РЕПКА» Сценка на английском языке для обучающихся начальных классов средней школы. Составила учитель английского языка МБОУ Краснинская СОШ п. Красный Смоленской области В.А.Прудникова Одна из главных задач в обучении английскому языку в начальной школе – прививать и поддерживать интерес обучающихся к его изучению. Вся внеклассная работа, несомненно, должна вестись в этом направлении. В решении этой задачи поможет постановка сценок на английском языке. В театральной деятельности словарный запас обучающихся значительно обогащается многими интересными и часто употребляющимися в речи выражениями. Дети с гордостью демонстрируют свои новые языковые приобретения одноклассникам на уроке, что также повышает мотивацию. Важным аспектом в данном роде деятельности является развитие творческих и художественных способностей каждого ребёнка. Дети вместе с учителем и родителями участвуют в изготовлении декораций и костюмов, танцуют и поют, разучивают свою роль в пьеске. Занятия в непринуждённой обстановке помогают преодолеть языковой психологический барьер. Песка создаёт коммуникативную ситуацию, в которой ребёнок употребляет речевые образцы с соответствующей интонацией, языковой материал прекрасно запоминается, совершенствуется произношение. Конечно же на представление приглашаются родители. Русскую народную сказку «Репка» на английском языке наверное не раз ставил каждый из моих коллег в разных вариантах. Возможно, мой вариант вам также понравится. Сцена№1. Занавес закрыт. Действие происходит перед занавесом.На сцену выходит учитель и во вступительном слове, обращаясь к родителям, говорит о том, что на свете много дружных семей, которые вместе отдыхают и трудятся, и об одной из этих семей мы узнаем из сказки «Репка», сюжет которой всем известен с детства. Но у нас репка не простая, а английская – Turnip. И семья не простая, а английская. Встречайте! На сцену под минусовку « Themorewegettogether» выходят все участники сценки: дедка, бабка, внучка, Жучка, кошка и мышка.(Если детей в кружке больше, можно придумать и роли для них). Дети поют песенку « Themorewegettogether» и жестами показывают, что они сажают репку. The more we get together, Together, together, The more we get together, The happier we are! For my friend is your friend And your friend is my friend. The more we get together, The happier we are! The more we work together, Together, together, The more we work together, The happier we are! For my friend is your friend And your friend is my friend. The more we work together, The happier we are ! Дети уходят со сцены. Сцена№ 2. Открывается занавес. Декорация на сцене – большая репка, выпиленная из фанеры или вырезанная из плотного картона, красиво раскрашенная. На ней большими цветными буквами написано Turnip. За репкой спрятался ребёнок, сидящий на стуле и поддерживающий репку, стоящую на полу. Выходит учитель и обращаясь к родителям поясняет: все, конечно, поняли, что репку дружная семья уже посадила и выросла она большая-пребольшая и пора её из земли тянуть. Под фонограмму той же песенки на тон ниже на сцену выходит дед, важно оглядывая огород и собравшуюся публику. Вдруг он видит огромную репку .Grandad: Oh! My God! What a big turnip! It`s great! I want to pull it out! ONE! TWO! THREE! (утирает пот со лба )Oh! I can`t! Hey, Granny, come here! Help me, please! Под фонограмму той же песенки на тон выше на сцену выходит бабка. Granma: Oh! Jesus Christ! What a big turnip! It looks tasty! Let`s pull it out! (берётся за дедку и тянут вместе) ONE! TWO! THREE! (Вместе ) Oh! We can`t! Jane, come here! Help us , please ! Под ту же фонограмму, но на два тона ниже, выходит модно одетая внучка. Granddaughter: WOW! What a big turnip! It`s super! Let`s put it out! (вместе ) Doggy, come here! Help us , please ! На сцену выбегает Жучка. Dog: Bow – Wow! Bow – Wow! Bow – Wow! What a big turnip! It`s super! Let`s pull it out! (вместе ) ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t! Pussy, come here! Help us please ! На сцену выбегает кот в сапогах. Cat: Mew – Mew – Mew! Oh! What a big turnip! It`s marvelous! I`m very strong! I`m Pussy-in-the Boots! Let`s pull it out! (вместе ) ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t! Mouse! Come here! Help us , please ! На сцену выбегает Микки Маус. Mickey Mouse: Squeak – squeak - squeak! Oh! What a big turnip! It`s lovely! I`m very strong! I`m Mickey – Mouse! Let`s pull in out! (вместе ) ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t! ONE! TWO! THREE! Oh! We can`t! (утирают пот )ONE! TWO! THREE! (репка встаёт со стула и все радуются) Oh, yes! Well – done! Turnip: Thank you very much! (вместе) You are welcome ! Все по очереди хвалят репку. Granddad: It`s great! Granma: It`s very tasty! Jane: In`s super! Dog: It`s fantastic! Cat: It`s marvelous! Mouse: It`s lovely! (вместе ) Hurrah! Hurrah! Hurrah! Вместе поют песенку The more we get together И уходят со сцены. Впереди идёт репка. Машут на прощание.

Grandpa planted a turnip. The turnip grew bigger and bigger. Grandpa came to pick the turnip, pulled and pulled but couldn’t pull it up! Grandpa called Grandma.
Grandma pulled Grandpa,
Grandpa pulled the turnip.
They pulled and pulled but couldn’t pull it up! Granddaughter came.

Grandma pulled Grandpa,

The doggy came.
Doggy pulled Granddaughter,
Granddaughter pulled Grandma,
Grandma pulled Grandpa,
Grandpa pulled the turnip. They pulled and pulled but couldn’t pull it up!
A kitty came.
Kitty pulled doggy,
Doggy pulled Granddaughter,
Granddaughter pulled Grandma,
Grandma pulled Grandpa,
Grandpa pulled the turnip. They pulled and pulled but couldn’t pull it up!
A mouse came.
The mouse pulled kitty,
Kitty pulled doggy,
Doggy pulled Granddaughter,
Granddaughter pulled Grandma,
Grandma pulled Grandpa,
Grandpa pulled the turnip. They pulled and pulled and pulled the turnip up!

Перевод

Посадил дед репку. Выросла репка большая-пребольшая. Пошел дед рвать репку: тянет — потянет, вытянуть не может!
Позвал дед бабку. Бабка за дедку, Дедка за репку — тянут — потянут, вытянуть не могут!
Пришла внучка. Внучка за бабку, Бабка за дедку, Дедка за репку — тянут — потянут, вытянуть не могут!
Пришла собачка. Собачка за внучку, Внучка за бабку, Бабка за дедку, Дедка за репку — тянут — потянут, вытянуть не могут!
Пришла кошка. Кошка за собачку, Собачка за внучку, Внучка за бабку, Бабка за дедку, Дедка за репку — тянут — потянут, вытянуть не могут!
Пришла мышка. Мышка за кошку, Кошка за собачку, Собачка за внучку, Внучка за бабку, Бабка за дедку, Дедка за репку — тянут — потянут — вытянули репку!

The Turnip

Инсценировка сказки «Репка» для учащихся 2 классов,

обучающихся по курсу М. З. Биболетовой и др. «Enjoy English »

Составила

Учитель английского языка

Харламова С. А.

Цель: прививать интерес к изучению иностранного языка.

Задачи:

    Повышение мотивации к изучению английского языка и формирование познавательной активности;

    Расширение кругозора, знаний о фольклоре страны изучаемого языка;

    Всестороннее развитие личности, включая эмоциональную и духовную сферы;

    Воспитание умения работать в команде, ответственности, трудолюбия и дисциплины;

    Интегрирование с другими предметами (музык ой) ;

    Развитие творческих способностей;

    Воспитание культуры общения;

    Развитие умения применять полученные знания и навыки в конкретной обстановке;

    Обобщающее повторение пройденного материала за первый год обучения;

    Вовлечение в творческий процесс всех учащихся класса, учитывая индивидуальные способности каждого.

В постановке охвачены следующие темы из учебной программы:

    Приветствие

    Животные

    Глаголы движения

    Глагол Can

    Глагол to be

  1. Погода (дополнительно)

Декорации: деревенский забор, пенечки.

Реквизит: маски животных для животных фермы, костюмы для старого МакДональда (шляпа, сапоги, ремень), его жены (платок, фартук), садовые инструменты для героев, для внучки – современный гаджет.

Музыкальное сопровождение:

«Минус» двух композиций: «I’m a little tea-pot »и «Old McDonald had a farm ».

Песня «How’s the weather?» из Super simple songs

Ход постановки:

За плетеным заборчиком становятся актеры, изображающие домашних животных. Поют все вместе английскую песенку про старого МакДональда.

Altogether: Old McDonald had a farm

E-I-E-I-O

And on that farm he had some ducks (pigs, cows, dogs, cats, horses)

E-I-E-I-O

With a quack-quack here and a quack-quack there

Here quack, there quack, everywhere quack-quack

Old McDonald had a farm

E-I-E-I-O

Выходит старый МакДональд с корзинкой с семенами. Типичный американский фермер.

Old McDonald: I want to plant a turnip!

Сеетрепкуинапевает:
Grow, grow very quickly.

Grow, grow very big.

Затем к нему выходят внучка и жена, они вместе поют песенку, используя пальчиковую игру.

На каждую строчку-свое движение.

I plant a seed in the cold, cold ground. (показывают, как сеют семена)

Out comes the yellow sun, big and round. (круговое движение руками, как будто выходит солнышко)

Down come the raindrops soft and slow. (плавные движения вверх-вниз, имитация дождя)

Up comes the turnip , and grow, grow, grow! (руки вверх будто прорастает зерно)

Фермеры поглядывают на небо. Слышны раскаты грома.

Old McDonald: How’s the weather?

Granny: How’s the weather?

Granddaughter: How’s the weather?

Все поют песенку How’s the weather?

Актеры уходят, из-за заборчика появляется репка.

The turnip: (вырастая)

I grow very quickly.
I grow, look at me.
I grow very quickly.
I grow, you can see.

Выходит старик:


Old McDonald: - I am very glad! Now I"ll pull it out the ground!
1,2,3….
I cannot do it. Granny, come here!

Выходит жена старого МакДональда.


Old McDonald: Can you Help me?
Granny: Of course I can!
Вместе : - 1,2,3…Pull, pull, pull out. Don"t fall on the ground!
We cannot do it.
Granny:
- Granddaughter, come here!

Выходит внучка в наушниках, пританцовывая.

Granny:
Hello! How are you?

Granddaughter:

I’m fine, thank you!

Granny:
Little girl, little girl, where do you go?

Granddaughter: I go to see my grandma,

I love and miss her so!

Wow! What a big turnip!!!

Granny: Can you help us?

Granddaughter: Of course I can
Вместе : 1, 2, 3…Pull, pull, pull out. Don"t fall on the ground!

Granddaughter : Dog, come here!!!

Выходит собачка.

Granddaughter:

Hello!How are you?

Dog: I’m great, thank you!

Dog: I am a pretty, little dog,

I can bark but cannot talk.

I am strong and like to play

In the garden every day.

Granddaughter: Can you help us?

Dog: Of course I can!
Вместе :

Dog: Cat, come here!

Выходит кошка.

Dog: Hello! How are you?

Cat: I’m wonderful!

Cat: I am a nice and funny cat.

I sleep on my green mat.

I am white and grey

With you I like to play.
Dog : Can you help us?

Cat: Of course I can!

Вместе : 1,2,3…Pull, pull, pull out. Don"t fall on the ground!

Появляется мышка.

Mouse: Pea-pea-pea!
Все : Who are you?

Mouse : I am a mouse.

Cat : Have you got a house?

Mouse: I am a poor little mouse

I have no house!

Can I help you?
Все : - Of course!
Вместе : 1,2,3…Pull, pull, pull out. And fall on the ground!

Репка встает во весь рост:

The turnip : Here I am!

Звучит мелодия из «Old McDonald had a farm » Актеры выходят на поклон.

The end.


Top